Tåg till Rimbo
25/11/2022
Markus Selin, socialdemokratisk riksdagsman, har lagt en motion om bättre infrastruktur i norra Storstockholm. Bland hans yrkanden finns ett om att se över möjligheterna till att återuppbygga Roslagsbanan till Rimbo.
Detta skriver Norrtelje tidning om idag.
Riksdagsmannen Markus Selin (S) vill bygga järnväg till Rimbo ”Vägnätet behöver avlastas”
16/01/2021
Trafikförvaltningen (SL) har publicerat ett filmklipp på åtta minuter, där den nya Vallentunadepån och X15p-tågen presenteras.
13/05/2020
Det blir företaget Transdev som tar över all SL- busstrafik i Norrtälje, Vallentuna, Österåkers och Täby kommuner, samt tågtrafiken på Roslagsbanan; detta under våren och sommaren 2021.
Vi i Föreningen Tåg till Rimbo hoppas att samma operatör i hela området kommer att underlätta för att kunna få till en busslinje mellan Rimbo och Kårsta, så Sjuhundrabygden och Vallentuna kommun åter kan anslutas till varandra för arbets- och skolresor.
Tilldelningsbeslut för Roslagsbanan och busstrafik i Norrort och Norrtälje Trafiknämnden i Region Stockholm har idag beslutat att uppdra åt Transdev Sverige AB att utföra SL-trafiken på Roslagsbanan samt busstrafiken i Norrort och...
09/12/2018
Idag den 9 december 2018 började tågen rulla på den nya renoverade sträckan till Österskär via den nya stationen Arninge resecentrum.
När resecentret öppnar om något år eller två, då gångbron över E18 och busshållplatser för 639, 670 och 676 byggts, blir detta inte bara en avstigningspunkt för resenärer till Arninge, utan även en ny knutpunkt för resenärer som vill åka mellan Rimbo, Norrtälje, Vaxholm, Åkersberga och Täby centrum, med bara ett enda byte.
Roslagsbanan Arninge resecentrum - Första trafikdagen 9 Dec 2018 Första dagen med trafik på den nya sträckan förbi Arninge resecentrum. Stationen öppnar först om något år eller så.
Klicka här för att få din sponsrade notering.
Webbplats
Adress
Rimbo